lördag 28 juli 2007

Ja, inte vet jag och Arvikafestivalen

Jaha, vad gör jag då här? Har nog inte riktigt tänkt igenom varför jag skulle börja blogga men i skrivandes stund känns det som en inte alltför dum idé. Dessutom gillar jag ju att skriva och det händer att en å annan tanke far genom mitt lilla huvud även om en å annan säkert skulle ifrågasätta det...

Ska jag nu skylla på nå´n utlösande faktor så får det bli Mikael (samtalmedsolen), vars bekantskap min kära sambo å jag gjorde igår, på The Dubliner, här i Gbg. Alltid kul att träffa nya människor!



Arvikafestivalen ja, det måste ju bara kommenteras!

Jo, vi var där, som festivalbesökare, inte vuxenvandrare...

Är det inte lustigt att kidsen ser så chockade ut bara för att ett par stolliga människor i de 40 dyker upp på festival? Jag menar, kolla scenen, hur gamla är inte de?? Om folk i den åldern kan spela musiken, varför ska då folk i samma ålder inte kunna gå å lyssna på den???

Å andra sidan verkar de positivt överraskade. På min första Arvikafestival t ex (har bara varit där 2ggr) fick jag frågan "Bor du här? I tält? Nähä, vad häftigt!!" Det tog en stund innan jag fattade vari det häftiga låg - att en som var så "gammal" bodde i tält på en festival. :)

I år fick jag "pensionärsrabatt" på en burk cola, för att jag såg ut som "morsor på sta´n":)



Konserterna var såklart kalas! Frontline Assembly, VNV Nation och inte minst In Flames, alltid lika bra! Låt mig utnämna Anders till den sångare som har det absolut coolaste mellansnacket!!! Alltid lika suveränt trevlig! Avspänd å rolig. (Jag menar, Hultsfred förra året: "Ta på er solglasögonen för ikväll kommer vi att vara lysande!" Å det var sant!)

Årets lustigaste incident var under konserten med Pain. Tägtgren och co headbangade loss på scen å plötsligt ser man hur basisten (tror jag det var) står med håret intrasslat i mikrofonstativet, alltmedan en kille i teamet frenetiskt jobbar med att trassla loss honom! Behöver jag tillägga att det var konsertens höjdpunkt?!



Varning! Här kommer lite moraltantssnack. Känsliga läsare ombedes sluta här.



Jag anser mig vara ganska härdad i festvalsammanhang. Jag menar det svinas å kissas å skräpas ner lite här å var å bajamajorna är fyllda till brädden, so what? Jag överlever. I år, däremot, blev jag liiite trött på somliga... Se´n ett par år tillbaka avnjuter vi lyxen av att bo i en gammal skruttig husvagn på festivalerna. Underbart å guld värt! Husvagnscampingen brukar inte bli riktigt lika illa tilltygad som den övriga, man har iaf inte bekymmer med att snubbla över tältpinnar å annat när man traskar hemåt i natten.

På campingen kissar många "i det fria" men det brukar begränsa sig till näraliggande buskar å staket. Så var dock icke fallet i år. Våra drängfulla grannar verkade finna nöje i att kissa så nära husvagnarna som möjligt. Iofs krävdes det två man att hålla den värste syndaren upprät vid tillfällena, men ändå. Å spydde precis utanför gjorde han oxå. Usch!!!! Sista kvällen kom jag på en snubbe med att stå å kissa direkt på vår husvagn. Då brast tålamodet! Det föranledde till mer än en morrning kan jag lova! Grrrrr!!!! I så´na lägen är man tacksam att vädret ändå var som det var, regnet spolade bort det mesta. Vågar knappt tänka på hur det hade luktat annars...

Som ett sista gnällande från denna "tant" kommer härmed ett starkt ogillande av folk som spelar en och samma låt i timmar och dagar i sträck med PA-högtalare till förtret, inte bara för oss, utan hela campingen! Jag vill ALDRIG MER höra "Electric" med Leila K!!! Låten var usel från början och den blir inte mindre usel efter denna upplevelse.



Det var allt för idag. Ingen vet när det kommer mera men att det kommer, det vet jag. God natt.

2 kommentarer:

samtalmedsolen sa...

Kul namn på bloggen:)
Lycka till med bloggandet...

Grodan sa...

Tackar! Ska göra mitt bästa :)