onsdag 19 september 2007

Saab 9000

Var ute å körde en sväng igår när bilhelvetet verkligen bestämt sig för att göra sitt yttersta för att förstöra min dag. Kylaren brukar läcka lite lagom för Tena Lady, men igår!!! Eländet la sig till med ett nytt skramlande ljud, hostade å hoppade som den värsta Patrik Sjöberg å se´n bara, stopp! Paniken spred sig sakta i takt med tutningarna bakom å till sist fick jag blåst lite konstgjord andning, precis lagom mycket för att rulla in på en näraliggande Shellmack där den dog igen, mitt framför vattengrunkan. Det rök från motorhuven å en dimma, värre än den vid Lutzern, spred sig över Göteborg när jag öppnade huven. En taxichaffis uppmärksammade min situation å han blev nog min räddare i nöden (om man nu kunde bli räddare än jag redan var). Mycket vänligt tog han kommandot över skrothögen, sa åt mig att inte fylla på vatten än, rören kan spricka, hällde i en gnutta vatten själv å attans vad det bubblade! Hade man haft spisar som fått vattnet att koka upp i den hastigheten hade man lätt konkurerat ut allt vad induktionshäll heter!Mer vatten å så ett försök att starta motorn, då såg vi den. Jätteläckan från nå´t rör mellan kylare å motor! (Var kom den ifrån??)En stund senare, å med en motor som svalnat någor försökte jag köra den halva kilometern hem. Jag lyckades! Folk tittade lite skumt på mig å mitt "lyxåk" när vi gled in på parkeringen. Kan det ha berott på att bilen pustade å frustade så att Zeke Varg bleknar i jämförelse? Vattenspåret jag lämnade efter mig lämnas utan vidare kommentar....
Jo jo, langa hit exorsisten bara! Nu ger jag upp! Här ska kollas bilannonser!
Men det har iaf varit uppehåll mellan regnskurarna idag :)
God kväll!

Inga kommentarer: